Algemene voorwaarden
Toepassing
Totstandkoming van de overeenkomst
Prijzen en kosten
Levering
Bezorgadres en leveringsservice
Herroepingsrecht
Transportgarantie
Leeftijdsgrens
Reclamatie en consumentenbescherming
Betalingsvoorwaarden
Kosten te late betaling
Privacy en veiligheid
Bedrijfsinformatie
Toepassing
Fashion star B.V. (FASHION STAR) is lid van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (NTO). De algemene voorwaarden van NTO en de aanvullende algemene voorwaarden van FASHION STAR zijn van toepassing op elk aanbod van FASHION STAR en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen FASHION STAR en jou. Door te bestellen accepteer je de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van NTO en de aanvullende algemene voorwaarden van FASHION STAR.
Totstandkoming van de overeenkomst
FASHION STAR is gerechtigd gemotiveerd een bestelling te weigeren of aan de levering bijzondere voorwaarden te verbinden. Als FASHION STAR jouw woonadres niet kan vaststellen, wordt de bestelling niet geaccepteerd.
Prijzen en kosten
De prijzen op hm.com en in de FASHION STAR catalogi zijn inclusief 21% btw. De prijzen die op hm.com en in de FASHION STAR catalogi worden genoemd zijn exclusief verzend- en administratiekosten. De verzendkosten die bij iedere bestelling in rekening worden gebracht bedragen € 4,90 en voor verzending onder rembours (Cash on Delivery) komt daar nog een bedrag van € 6,- bij. Voor de hoogte van de verzend- en rembourskosten maakt het niet uit of je één of meerdere artikelen bestelt. Prijzen kunnen verschillen tussen winkels, catalogi en online. Druk-, zetfouten en prijswijzigingen voorbehouden.
Levering
FASHION STAR betracht de grootste zorgvuldigheid bij het in ontvangst nemen van bestellingen en het verzenden van de bestelde artikelen. FASHION STAR verzendt de geaccepteerde bestellingen zo snel mogelijk in volgorde van binnenkomst. In de regel vindt de levering plaats 3-5 werkdagen nadat de bestelling is ontvangen. Als een levering niet of niet tijdig kan plaatsvinden, omdat de bestelde artikelen niet op voorraad zijn of om een andere reden vertraging ondervinden, dan krijg je daar bericht van binnen 30 dagen nadat je de bestelling hebt geplaatst. Op ’Mijn FASHION STAR’ en bij ’de kassa’ zie je de meest actuele informatie over de geschatte leveringsdatum.
FASHION STAR verzendt geen bestellingen onder de € 7,- (na aftrek van eventuele korting).
Bezorgadres en leveringsservice
Je kunt je bestelling thuis laten bezorgen of deze zelf afhalen bij een door jou uitgekozen afhaalpunt (met uitzondering van je eerste bestelling, deze kan uitsluitend bij jou thuis worden bezorgd). Je kunt kiezen tussen verschillende afhaalpunten, waarvan de meeste zowel ´s avonds als in het weekend geopend zijn. Wij leveren geen artikelen op bedrijfsadressen of postbusadressen. Bestellingen worden alleen in Nederland geleverd met uitzondering van de BES-eilanden. Als een pakket niet wordt opgehaald bij het afhaalpunt, is FASHION STAR gerechtigd een bedrag van € 4,90 in rekening te brengen voor de kosten van retourzending naar FASHION STAR.
Herroepingsrecht
Voor je aankopen geldt een zichttermijn van 14 dagen. In deze periode heb je een herroepingsrecht. Dit betekent dat je de mogelijkheid hebt zonder verplichtingen van jouw kant – afgezien van de retourkosten à € 1,- die achteraf worden verrekend – de artikelen die je hebt ontvangen terug te zenden. In dat geval dien je het retouradreslabel dat bij de levering is gevoegd te gebruiken en de artikelen onbeschadigd en ongebruikt (je mag de artikelen wel passen) terug te zenden op de manier zoals beschreven op de retourbon. Je krijgt je geld in dat geval binnen 30 dagen terug. Besluit je alle artikelen terug te zenden, dan zijn de reeds in rekening gebrachte verzendkosten niet verschuldigd. Besluit je een deel van de artikelen te houden en een deel terug te zenden, dan zijn de verzendkosten derhalve wel, in zijn geheel, verschuldigd. Wil je het artikel ruilen voor een andere kleur of maat, dan worden er niet opnieuw verzendkosten in rekening gebracht. Als extra service kun je onbeschadigde en ongebruikte artikelen ook ruilen of terugbrengen in een van onze winkels, je ontvangt dan een FASHION STAR Tegoedkaart. De FASHION STAR Tegoedkaart is onbeperkt geldig. Bij ruilen of retourneren in de winkel worden geen verzendkosten vergoed. Ook kun je artikelen terugbrengen naar het afhaalpunt waar je de bestelling hebt opgehaald. Voeg altijd de retourbon bij.
Als je een verkeerde of een verkeerd bezorgde bestelling ontvangt, kun je het adreslabel voor retourzendingen gebruiken en het artikel terugzenden naar FASHION STAR. FASHION STAR betaalt in dat geval de retourkosten.
Let op! Artikelen uit de Home collectie kunnen niet geretourneerd of geruild worden in de winkel. Deze artikelen moeten altijd teruggestuurd worden aan de FASHION STAR Retourservice, Antwoordnummer 15000, 8000 VJ Zwolle.
Transportgarantie
Alle zendingen worden door FASHION STAR verzekerd. Als je vóór het openen van je pakket schade constateert aan de verpakking, neem dan meteen contact met FASHION STAR op of meld dit bij het afhaalpunt waar je je zending hebt opgehaald. Als je het pakket al hebt geopend op het moment dat je de schade constateert, moet je de aanwijzingen op de achterzijde van de bij de zending gevoegde retourbon volgen. Ongebruikte beschadigde artikelen worden kosteloos door FASHION STAR vervangen.
Leeftijdsgrens
FASHION STAR accepteert geen bestellingen van personen onder de 18 jaar.
Kleuren
Wij kunnen niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de kleding. De kleurweergave op het scherm is afhankelijk van de instellingen op je computer.
Reclamatie en consumentenbescherming
Mocht je niet tevreden zijn over de producten of diensten van FASHION STAR, aarzel dan niet contact met FASHION STAR op te nemen. Mocht je een klacht hebben over een geleverd artikel of onze dienstverlening, neem dan binnen 2 maanden nadat het gebrek zich heeft geopenbaard dan wel jij daar redelijkerwijs kennis van hebt kunnen nemen, contact met FASHION STAR op. Een bij FASHION STAR ingediende klacht wordt binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst door FASHION STAR beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd nodig heeft antwoordt FASHION STAR binnen de termijn van 14 dagen met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer je een inhoudelijke reactie kunt verwachten. FASHION STAR heeft een interne klachtencommissie die de doelstelling heeft eventuele problemen of klachten altijd in overleg met de klant en op de best mogelijke manier op te lossen.
FASHION STAR is lid van Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. De leden van deze organisatie hebben in overleg met de Consumentenbond een reeks regels opgesteld om jou als klant te beschermen. Als een eventueel geschil niet samen kan worden opgelost, dan kan jij of FASHION STAR de zaak voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel. Dit dient schriftelijk te gebeuren binnen drie maanden nadat je je klacht aan FASHION STAR hebt voorgelegd. Een geschil wordt door de Geschillencommissie Thuiswinkel alleen in behandeling genomen als je een klacht eerst, binnen de bovengenoemde termijn van 14 dagen, aan FASHION STAR hebt voorgelegd. Als je een geschil wilt voorleggen aan de Geschillencommissie, is FASHION STAR aan deze keuze gebonden. Wanneer FASHION STAR het geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, zul je op verzoek van FASHION STAR, binnen vijf weken schriftelijk moeten laten weten of je hiermee akkoord gaat, of dat je het geschil liever laat behandelen door een rechter. Als je je keuze niet binnen vijf weken aan FASHION STAR laat weten, dan is FASHION STAR gerechtigd het geschil voor te leggen aan een rechter.
De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals die zijn vastgesteld in het Reglement van de Geschillencommissie. De beslissingen van de Geschillencommissie zijn voor FASHION STAR bindend. Je kunt het reglement vinden op www.geschillencommissie.nl of telefonisch of schriftelijk opvragen bij de klantenservice van FASHION STAR, waarna het reglement kosteloos zal worden toegezonden.
Iedere consument kan de Geschillencommissie Thuiswinkel tegen betaling van € 25,- verzoeken een kwestie te behandelen. Als de Geschillencommissie Thuiswinkel in jouw voordeel oordeelt, krijg je deze kosten terug. Het adres van de Geschillencommissie Thuiswinkel is avingnonlaan, tweede verdieping, 4624 HB Rotterdam. Tel 0685423547
Betalingsvoorwaarden
FASHION STAR is gerechtigd een controle uit te voeren in geval van een bestelling waarbij gekozen wordt voor betaling via een Acceptgiro bij de Bestelling, Maandfactuur, FASHION STAR Rekening of een Creditcard. Op basis van de verkregen informatie kan FASHION STAR een alternatieve betaalwijze aanbieden of de bestelling annuleren. Bij grotere bedragen kan FASHION STAR als voorwaarde stellen, dat de bestelling onder rembours (Cash on Delivery) wordt verzonden. In dat geval betaalt FASHION STAR de rembourskosten.
Kosten te late betaling
Mocht je het verschuldigde bedrag niet hebben betaald op de vervaldatum die is opgenomen op de Acceptgiro, dan zal je van FASHION STAR een eerste kosteloze aanmaning ontvangen met een verzoek om alsnog binnen 14 dagen te betalen. Als deze termijn verstrijkt zonder dat FASHION STAR het verschuldigde bedrag heeft ontvangen, ontvang je een tweede aanmaning waarin voor €13,50 aan vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten bij jou in rekening wordt gebracht. Mocht je na twee aanmaningen te hebben ontvangen nog steeds nalatig blijven de door jou verschuldigde bedragen te betalen, dan kan FASHION STAR haar vordering op jou overdragen aan een derde. Mocht het tot een gerechtelijke procedure komen, dan komen daarnaast alle kosten, die in verband daarmee door FASHION STAR moeten worden gemaakt, voor jouw rekening.
In het algemeen geldt dat de hoogte van de vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten wordt berekend op grond van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. Voor vorderingen tot € 2500,- betekent dit een mogelijke vergoeding van maximaal 15% van de hoofdsom (met een minimum van € 40,-). Als incassomaatregelen moeten worden genomen, ben je verplicht alle in redelijkheid gemaakte, gerechtelijke en buitengerechtelijke, (incasso)kosten te vergoeden.
Privacybeleid
De moederorganisatie – Fashion Star – is de partij die verantwoordelijk is voor alle persoonlijke gegevens die je aan ons geeft. Daarom hebben we een Privacybeleid waarin is opgenomen hoe FASHION STAR deze persoonlijke gegevens verwerkt en beschermt. Je kunt het volledige Privacybeleid
Bedrijfsinformatie
FASHION STAR is geregistreerd in het handelsregister onder nummer: 33 20 83 11 BTW-nummer: 0092.94.703.B.01